06.11.25Тема: Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя. Практична робота №10 Проєкт «Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб». Домашнє завдання: Опрацювати підручник на ст. §29 (ст.141-146). Створити проект «Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб».
Якісь незвичні явища
природні
Якісь незвичні явища природні,
Прикмети не працюють, як колись.
Й погоду вже не визначиш сьогодні,
Як то раніше, як тут не дивись.
Ну, от наприклад, як роси немає,
То буде дощик цього дня іти,
А ще й на небо хмара наповзає,
Повинен бути дощ, як не крути.
А все не так. Дощу давно немає,
У росах не купається земля.
І ластівка низесенько літає,
Й від спраги висихають всі поля,
Й за хмару сонечко увечері сідає,
І вітер вщух, повсюди тишина…
А дощ не йде. Його ніде немає,
І от скажіть, хіба не дивина?
Н.Красоткина
Які враження у вас викликали ці рядки? Яка проблема описана
у цих рядках?
На ранніх етапах свого розвитку нечисленне людство не
могло породити жодної глобальної проблеми, тобто проблеми, яка б торкалася
будь-якої людини в будь-якому куточку Землі. Унаслідок заселення людством майже
всього суходолу та небачених доти масштабів господарського освоєння довкілля
почали виникати і дедалі загострюватися глобальні проблеми. Кожна з них і
особливо всі вони разом здатні спричинити знищення всього живого на нашій
планеті. Нині до всеосяжних, тобто глобальних, проблем людства відносять:
·
екологічну проблему — вона пов'язана з інтенсивним
руйнуванням довкілля, що робить нашу планету непридатною для життя;
·
демографічну проблему, яку спричинило швидке зростання
населення в найбідніших країнах світу;
·
проблему забезпечення розвитку людства всіма видами
ресурсів, у тому числі й продовольчими;
·
геополітичні проблеми, які породжують воєнні конфлікти
і загрожують людству самовбивчою світовою війною;
·
проблему поглиблення нерівності й нерівномірності
розвитку різних націй, країн, регіонів тощо, що постійно створює регіональну і
світову напруженість. Ситуація
на планеті в останні десятиліття змінилася досить різко: небезпеки від
життєдіяльності людства раптом набули глобального характеру. При цьому в
небезпеці перебуває не просто людство, а й навколишнє середовище, природа, саме
життя на Землі. Настала нова фаза в розвитку цивілізації, в якій першою і
головною метою людей має стати не стільки задоволення безперервно зростаючих
матеріальних потреб, як було завжди, скільки всебічне забезпечення безпеки
своєї життєдіяльності. Розорюючи степи, забруднюючи струмки і ріки, людина
безповоротнео порушувала рівновагу природних екосистем. Отруєні «великою
хімією» повітря, природа, вода, грунти. Небезпечно забруднено навіть акваторії
Світового океану. Людина в останні роки безперервно збільшує кількість
глобальних загроз своєму існуванню: ядерна зброя, озонова діра, теплове,
хімічне,і радіаційне забруднення довкілля, стрімке збліднення рослинного і
тваринного світу. За прогнозами науковців, за збереження існуючих тенденцій у
взаємодії суспільства й навколишнього середовища вже через 35-40 років може
розпочатися масове вимирання землян. Це стосується всіх країн і народів
планети. Екологічна криза – це не вибух, а лавина, і, як належить лавині,
має величезну інерційність і невідворотність.
Екологічне мислення й поведінка людини передбачають:
- наявність цілісної природничо-наукової картини
світу;
- розуміння свого місця в природному середовищі;
- усвідомлення проблеми взаємодії людства й
біосфери;
- вибір екологічних цінностей;
- дотримання екологічної стратегії діяльності, уміння користуватися принципом «Мислити глобально, діяти локально».
Немає коментарів:
Дописати коментар