Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

вівторок, 1 квітня 2025 р.

7 клас 01.04.25 Урок № 36

Тема: Раціональна організація навчання і відпочинку як шлях до реалізації цілей.        Домашнє завдання: Опрацювати інформацію в підручнику (§13,ст.146-148); письмово відповісти на запитання на ст.148.

Каже Петрик: «Поспішаю,

бо на мультик не встигаю,

на комп’ютері пограти,

на дивані полежати ».

Каже Дмитрик: «Поспішаю,

бо я з песиком гуляю.

Ми у будь-яку погоду

любим з песиком природу».

Хто на вашу думку, вміє гарно відпочити?

Навчання – це розумова праця. Коли ми працюємо довго, то кожен із нас відчуває втому, тому, щоб не втомлюватися необхідно відпочивати, чергувати розумову та фізичну працю. Людям, які займаються розумовою працею необхідно  активно відпочивати. Саме активний   сприяє підвищенню працездатності та настрою людини. Відпочинок – це не ледарювання , а правильна зміна виду діяльності.

Як чергуємо навчання в школі з відпочинком ?

·       Перерви між уроками.

·       На уроках руханки, фізкультхвилинки, вправи для очей.

·       Уроки фізичної культури

Відпочинок – це проведення часу, метою якого є відновлення сил.                                       Пасивний відпочинок - це стан спокою, відносний спокій, відсутність активної рухомої діяльності.                                                                                                                                               Активний відпочинок – це проведення дозвілля, під час якого людина активно рухається, змінює один вид діяльності на інший. Після навчання корисний активний відпочинок на свіжому повітрі.  Розпорядок дня — правильне чергування праці та відпочинку, достатній сон, раціональне харчування, регулярні прогулянки. Якщо їсти, спати, виконувати гігієнічні процедури та фізичні вправи в один і той самий час, організм рівномірно навантажується, сили швидше відновлюються, менше відчувається втома.  Основними складовими режиму дня для школярів/школярок є навчальні заняття в школі та вдома, активний відпочинок із максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне та корисне харчування, повноцінний сон, відвідування гуртків, допомога батькам і близьким людям.  Субота та неділя — особливі дні. Розпорядок у ці дні має відрізнятися від інших днів тижня. Деякі учні/учениці з нетерпінням чекають вихідних, щоб розслабитися, довше поспати, подивитися телевізор. Однак краще вихідні дні присвятити активному відпочинку. Цікаві екскурсії, нетривалі походи, прогулянки на лижах усією родиною, поїздка за місто — усе це дає чудовий заряд енергії на весь тиждень! Крім того, можна піти в кіно, театр чи музей, побувати на святковому заході в школі, почитати цікаву книжку. Знайдуться справи й удома по господарству. У вихідні дні бажано вставати не пізніше 7.30, виконувати, як звичайно, фізичну зарядку та гігієнічні процедури, обідати о 12-14-й годині, вечеряти не пізніше 19-20-ї години.  Щоб під час сну ви добре відпочили, намагайтеся лягати спати завжди в один і той самий час, не їжте багато на ніч. За годину до сну не робіть домашні завдання, не займайтеся важкою фізичною роботою, а краще прогуляйтеся на свіжому повітрі. Спіть обов’язково в добре провітреній кімнаті, з відчиненою кватиркою. Домашні завдання краще зробити в суботу після обіду, а якщо ви навчаєтеся в другу зміну, — у понеділок зранку. Вихідні дні присвятіть улюбленим заняттям і розвагам, а час, що залишився після вечері, — підготовці до наступного навчального дня.                                                                                                              Щоб правильно розподілити свій час, потрібно визначити, де саме ви його втрачаєте. Для цього в зошит або щоденник протягом місяця детально записуйте свої щоденні справи. Розподіліть їх у чотири колонки: у першу колонку записуйте найважливіші справи, що потребують термінового виконання; у другу — важливі, але які можна відкласти на якийсь період; у третю — не дуже важливі й, нарешті, у четверту — справи, які можуть почекати. Потім проаналізуйте, скільки часу ви витратили на всі ці справи, складіть план і почніть поетапно його здійснювати.    Що допомагає, а що заважає виконувати домашні завдання                                    Повернувшись зі школи, ви маєте пообідати й обов’язково відпочити приблизно 1-1,5 год. У цей час не потрібно читати книжок і дивитися телевізор; можна трохи поспати. Оптимальний час для виконання уроків — період між 15-ю та 17-ю годинами. У цей час інформація засвоюється найкраще. Починати виконувати домашнє завдання бажано з найменш важких предметів, переходячи до складніших. Максимальна тривалість періоду працездатності становить 30-40 хв, після чого треба 15 хв відпочити. Можна зробити кілька фізичних вправ під музику. Під час виконання уроків вас нічого не повинно відволікати: ні телефон, ні телевізор, ні радіо, ні розмови. Візьміть за правило готувати уроки в день отримання завдання. Це значно скорочує час на засвоєння та відновлення отриманих на уроках знань. Задачі з математики краще розв’язувати в той день, коли їх було задано. Домашні завдання в усній формі можна виконати заздалегідь, а ввечері, напередодні уроків, повторити. Коли вчите щось напам’ять, промовляйте вголос: це розвиває слухову пам’ять. Деякі неважкі форми домашніх завдань можна використовувати як відпочинок: розфарбовування контурних карт і різна творча робота. Не забувайте: найкращий відпочинок — зміна діяльності. У вашому розпорядку дня має бути все точно розподілено: тривалість навчальних занять у школі й удома, прогулянки, регулярність харчування, сон, фізкультхвилинки, чергування праці та відпочинку. Коли людина дотримується правильного розпорядку дня, у неї виробляються певні звички та кожна попередня діяльність стає сигналом для подальшої. Це допомагає організму легко й швидко переключатися з одного виду діяльності на інший. Наприклад, якщо людина лягає спати в один і той самий час, то вона швидше засинає та спить міцним сном; регулярне харчування сприяє хорошому апетиту тощо. Звичний розпорядок дня може порушити погане самопочуття. Як тоді бути? Чи змінювати розпорядок дня, чи продовжувати його дотримуватися? Насамперед повідомте про свій стан батькам або близьким людям. Обов’язково відпочиньте. Може, це дається взнаки перевтома (організм утомлюється та не встигає відновити сили). Прислухайтеся до порад батьків і близьких людей та на певний час змініть свій розпорядок дня.                                                                                                                 Час, відведений на виконання домашніх завдань: у 5-7 класах — 2,5 год; тривалість сну: у 10-12 років — 9-10 год на добу; тривалість перебування на свіжому повітрі — 2-2,5 год.                    Нам потрібно завжди вчасно лягати спати, щоб рости здоровими. А ще якщо ми будемо висиплятися, тоді будемо активними.

Навіщо дітям треба спати?

Щоб скоріше виростати.

Вдень рости часу немає:

Діти граються, гуляють,

Бігають, казки читають,

Вірші вчать, пісні співають,

Щось з конструкторів будують,

Гарно фарбами малюють,

Їм нема коли зростати –

Дуже справ у них багато.

Дітлахи вночі ростуть

Після того, як заснуть.

Треба вчасно всій малечі

Спать лягати кожен вечір.

 Тетяна Лисенко

Немає коментарів:

Дописати коментар