Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

понеділок, 4 листопада 2024 р.

9 клас 05.11.24 Урок № 9

 Тема: Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя.                                                                                              Практична робота №10  Проєкт «Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб» 

 Домашне завдання: Опрацювати підручник на ст. 141-146 (параграф 29); створити проект «Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб».  

Якісь незвичні явища природні 

Якісь незвичні явища природні,

Прикмети не працюють, як колись.

Й погоду вже не визначиш сьогодні,

Як то раніше, як тут не дивись.

Ну, от наприклад, як роси немає,

То буде дощик цього дня іти,

А ще й на небо хмара наповзає,

Повинен бути дощ, як не крути.

А все не так. Дощу давно немає,

У росах не купається земля.

І ластівка низесенько літає,

Й від спраги висихають всі поля,

Й за хмару сонечко увечері сідає,

І вітер вщух, повсюди тишина…

А дощ не йде. Його ніде немає,

І от скажіть, хіба не дивина?

Які враження у вас викликали ці рядки?

Яка проблема описана у цих рядках?

  На ранніх етапах свого розвитку нечисленне людство не могло породити жодної глобальної проблеми, тобто проблеми, яка б торкалася будь-якої людини в будь-якому куточку Землі. Унаслідок заселення людством майже всього суходолу та небачених доти масштабів господарського освоєння довкілля почали виникати і дедалі загострюватися глобальні проблеми. Кожна з них і особливо всі вони разом здатні спричинити знищення всього живого на нашій планеті. Нині до всеосяжних, тобто глобальних, проблем людства відносять: 1) демографічну проблему, яку спричинило швидке зростання населення в найбідніших країнах світу; 2) екологічну проблему — вона пов'язана з інтенсивним руйнуванням довкілля, що робить нашу планету непридатною для життя; 3) проблему забезпечення розвитку людства всіма видами ресурсів, у тому числі й продовольчими; 4) геополітичні проблеми, які породжують воєнні конфлікти і загрожують людству самовбивчою світовою війною; 5) проблему поглиблення нерівності й нерівномірності розвитку різних націй, країн, регіонів тощо, що постійно створює регіональну і світову напруженість.                                                                                                                 Ситуація на планеті в останні десятиліття змінилася досить різко: небезпеки від життєдіяльності людства раптом набули глобального характеру. При цьому в небезпеці перебуває не просто людство, а й навколишнє середовище, природа, саме життя на Землі. Настала нова фаза в розвитку цивілізації, в якій першою і головною метою людей має стати не стільки задоволення безперервно зростаючих матеріальних потреб, як було завжди, скільки всебічне забезпечення безпеки своєї життєдіяльності. Розорюючи степи, забруднюючи струмки і ріки, людина безповоротнео порушувала рівновагу природних екосистем. Отруєні «великою хімією» повітря, природа, вода, грунти. Небезпечно забруднено навіть акваторії Світового океану. Людина в останні роки безперервно збільшує кількість глобальних загроз своєму існуванню: ядерна зброя, озонова діра, теплове, хімічне,і радіаційне забруднення довкілля, стрімке збліднення рослинного і тваринного світу. За прогнозами науковців, за збереження існуючих тенденцій у взаємодії суспільства й навколишнього середовища вже через 35-40 років може розпочатися масове вимирання землян. Це стосується всіх країн і народів планети. Екологічна криза – це не  вибух, а лавина, і, як належить лавині, має величезну інерційність і невідворотність.

Екологічне мислення й поведінка людини передбачають:

  • наявність цілісної природничо-наукової картини світу;
  • розуміння свого місця в природному середовищі;
  • усвідомлення проблеми взаємодії людства й біосфери;
  • вибір екологічних цінностей;
  • дотримання екологічної стратегії діяльності, уміння користуватися принципом «Мислити глобально, діяти локально».

Немає коментарів:

Дописати коментар