Тема: Розробка проєкта «Робимо добрі справи разом». Домашнє завдання: Протягом тижня працювати над реалізацією проекту з обраної теми та презентувати його (відеоролик, фото, малюнки, колаж, презентація).
Добре роби — добре й тобі буде. Прислів’я
Обговоріть
запропоновані доброчинні справи, до яких можете долучитися ви, ваша родина,
школа та громада. Складіть план дій та шляхи їхньої реалізації.
- «Збери насіння та вирости квітку»,
- «Чиста школа»,
- «Допоможи безпритульним
тваринам»,
- «Гостини до людей похилого
віку»,
- «Подаруй бібліотеці книжку»,
- «Благодійний творчий вечір,
вистава».
- «Лист захиснику-прикордоннику».
Розробка
проєкта «Робимо добрі справи разом».
Виконайте проект «Робімо добрі справи разом».
Мета
проекту: розвиток
соціальних навичок, акцентування на важливості доброчинності та волонтерства,
мотивація до активної участі в роботі задля позитивних змін у своїй школі та
місцевій спільноті.
Крок 1:
визначення потреб
Обговоріть потреби своєї школи та навколишньої спільноти.
Поміркуйте, які справи та акції будуть актуальними й корисними, виберіть одну
або кілька з них.
Крок 2:
планування та організація
Визначте,
які саме доброчинні завдання ви будете виконувати (прибирання шкільного
подвір’я, створення місця для відпочинку, організація благодійних акцій для
збору речей чи коштів на допомогу нужденним тощо), що вам для цього потрібно
зробити, які ресурси (час, матеріали, чиясь допомога) знадобляться. Розробіть
план дій.
Крок 3:
виконання проєкту
Співпрацюйте одне з одним та з дорослими. Втілюйте свої плани в
життя, творіть добрі справи.
Крок 4:
презентація та рефлексія
Презентуйте результати своєї роботи в класі та проаналізуйте їх.
Обговоріть свої досягнення, труднощі та досвід, який ви здобули під час
виконання проєкту.
Крок 5: впровадження досвіду Обговоріть, як ваша доброчинна діяльність вплинула на шкільну спільноту й ваше сприйняття світу. Розгляньте можливості подальшого залучення до доброчинної діяльності.
Доброчинна діяльність школярів може бути різної тематичної спрямованості, зокрема на:
• екологічну
діяльність;
• культурологічну діяльність – залучення школярів до вивчення історії і географії рідного краю, традицій, відродження народних ремесел; організація творчих експедицій з метою збирання (запису) пісень та обрядів регіональної народної творчості тощо;
• благодійну діяльність – проведення благодійних концертів і показ самодіяльних вистав для тих, хто перебуває в лікарнях, притулках для неповнолітніх, інтернатних закладах тощо;
• вшанування
ветеранів війни і праці, жертв голодомору, догляд за могилами воїнів;
• допомогу
дітям-сиротам і вихованцям притулків, людям похилого віку;
• підтримку
людей похилого віку, з особливими потребами (інвалідів) та тих інтернатних
закладів, в яких вони перебувають;
• психологічну
підтримку тих неповнолітніх, що опинилися за ґратами;
• сприяння
у соціальній адаптації осіб з особливими потребами;
• поповнення
фондів дитячих, шкільних бібліотек сучасними українськими книжками;
• збір
іграшок та книжок для дошкільних навчальних закладів, дитячих будинків і
центрів соціально-психологічної реабілітації дітей;
• збір
коштів на підтримку покинутих дітей, що перебувають у дитячих відділеннях
лікарень, придбання діагностичної медичної апаратури;
• популяризацію ідей волонтерства тощо.
Цільові групи: вихованці з центрів
соціально-психологічної реабілітації дітей; хворі у лікарнях; ровесники, що
опинилися у складних життєвих ситуаціях; люди
літнього віку; самотні; ветерани війни і праці; учасники військових подій та
інші.
• підготовка і проведення ярмарків з метою збирання коштів для придбання іграшок та книжок дітям з інтернатних закладів, закупівлі діагностичного медичного обладнання для місцевих лікарень, комп’ютерної техніки для осіб з обмеженими фізичними можливостями;
• пошиття
одягу для немовлят і передавання його у Дім маляти;
• видання
збірки віршів хворого ровесника;
• виступи
з самодіяльними виставами і концертними програмами у лікарнях, притулках,
територіальних центрах соціального
обслуговування (надання соціальних послуг),
перед учасниками
бойових дій;
• написання
листів підтримки, виготовлення оберегів, дитячих малюнків;
• допомога
по господарству самотнім;
• догляд
за похованнями учасників Великої Вітчизняної війни і жертв голодомору, загиблих
під час антитерористичної операції
на сході України;
• вшанування
учасників бойових дій і героїв Небесної сотні;
• психологічна
підтримка осіб з особливими потребами (інвалідів);
• поповнення
фондів бібліотек;
• збір
теплих речей, іграшок і канцтоварів;
• сприяння
у соціальній адаптації дітей-сиріт.
• Бажаєш щось
змінити у суспільстві – прояви ініціативу
• Хочеш щось
змінити – починай з себе
• Прагнеш бути
корисним іншим – допомагай
• Головне не те, Що я віддаю, чи Що я отримую, а Ким я стаю, працюючи волонтером
• Волонтерський
рух є одним із напрямів діяльності шкільного учнівського самоврядування.
• Членами
волонтерського руху можуть бути учні, що досягли 14 років, молодші школярі –
тільки у співпраці та взаємодії з педагогами.
– гуртування
шкільного колективу навколо добрих справ;
– задоволення
духовних інтересів та потреб школярів;
– патріотичне
виховання;
– організація
змістовного дозвілля;
– профілактика
девіантної поведінки і шкідливих звичок;
– пропагування
здорового способу життя;
– підтримка
просоціальних ініціатив дітей та учнівської молоді;
– налагодження партнерства
школи з органами державної влади та громадських організацій у реалізації
просоціальних ініціатив.
– участь школярів у
волонтерському русі є добровільною;
– волонтеська діяльність є неприбутковою, корисною для інших та суспільства в цілому;
– волонтерська
діяльність школярів повинна бути посильною;
– гарантованість
безпеки волонтерської діяльності школярів.
Волонтер повинен бути:
– безкорисливим;
–
чуйним до проблем інших;
–
милосердним;
–
толерантним;
–
відповідальним;
–
ініціативним;
– вихованим.
Немає коментарів:
Дописати коментар