Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

неділя, 16 березня 2025 р.

8 клас 17.03.25 Урок № 25

 Тема: Безпека на дорозі.  Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник небезпеки»).                                                       Домашнє завдання: Опрацювати інформацію в §21 (ст.98-100); намалювати плакат на тему «Безпека на дорозі».

 «А чи знаєте ви…»
На дорогах України майже кожні 2 години гине людина.

ü  В середньому за добу в ДТП гинуть 14 і отримують травми понад 100 осіб.

ü  Кожні 16 хвилин у країні відбувається дорожньо-транспортна пригода (ДТП).

ü  Лише за минулий рік їх сталося майже 50 тисяч, загинули понад 7,5 тисяч людей - пішоходів, водіїв та пасажирів. Це удвічі більше, ніж при навмисних убивствах.

ü  Також зростає кількість травмованих людей у дорожніх аваріях - щороку понад 60 тисяч українців отримують травми різного ступеня тяжкості.

ü  Кожні два роки в Україні у дорожніх транспортних пригодах 
гине українських громадян більше, ніж за всю афганську війну загинуло громадян усього СРСР.

ü  Порівняно із країнами Європи, в Україні незадовільний стан 
безпеки руху, високий рівень смертності через аварії та дорожньо-транспортний травматизм, низька транспортна дисципліна учасників дорожнього руху.

ü  Україна входить до групи країн найвищого ризику для пішоходів.

 Щодня, виходячи з будинку, ми навіть не здогадуємося, наскільки в Україні небезпечно ходити пішки. Близько половини потерпілих на дорогах у ДТП - це саме пішоходи. Ми випереджаємо розвинуті країни як за числом подій, так і за серйозністю їхніх наслідків.  Дорожньо-транспортна пригода (ДТП) - це подія, пов'язана з рухом транспорту, у результаті якої завдано матеріальних збитків, загинули або дістали поранення люди. Безпека стан захищеності життєво-важливих інтересів особистості, суспільства, організації, підприємства від потенційно й реально існуючих загроз або відсутність таких загроз.

Правила дорожнього руху — перелік правил, що регулюють обов’язки водіїв транспортних засобів і пішоходів, а також технічні вимоги щодо транспортних засобів для забезпечення безпеки дорожнього руху. Відповідно до Закону України «Про дорожній рух», установлюють єдиним порядок дорожнього руху на всій території України. Інші нормативні акти, що стосуються особливостей дорожнього руху (перевезення спеціальних вантажів, експлуатація транспортних засобів окремих видів, рух на накритій території тощо), повинні ґрунтуватися на вимогах цих Правил. В Україні, як і в більшості країн світу, прийнято правосторонній рух, для якого при­стосовані облаштування доріг і конструкція автомобілів.                                                                         Учасники дорожнього руху зобов’язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інший учасники виконують ці Правила. Події, пішоходи та пасажири зобов'язані бути особливо уважними до таких категорій учасників дорожнього руху, як діти, люди похилого віку та люди з особливими потребами. Особи, які порушують Правила дорожнього руху, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Слід розуміти, что організація дорожнього руху - це створення умов за допомогою інженерно-технічних засобів і організаційніх заходів для  достатньо швидкого, безпечного та зручного руху транспортних засобів і пішоходів. Сюди входить: планування перехресть і доріг, спорудження острівців безпеки, обладнання зупинок громадського транспорту, установка дорожніх знаків, світлофорів, розробка графіків руху громадського транспорту, різні обмеження в русі тощо.  Одним із перших засобів організації дорожнього руху було обме­ження швидкості транспортних засобів та розділення проїзної части­ни на дві смуги для відокремлення зустрічних потоків.  Безпека пішоходів, водіїв та пасажирів залежить від знання і дотримання ними Правил дорожнього руху, які встановлюють та регулюють взаємостосунки та взаємозалежності між трьома складниками дорожнього середовища – людиною, транспортним засобом і дорогою. Майже всі фактори ризику, що викликають дорожню аварійність, можна об'єднати у три основні групи: "дорога", "транспортний засіб" та "людина як учасник дорожнього руху". Дорожнє середовище стає безпечним, якщо стає можливим уникнути всіх факторів ризику дорожньої аварійності, що належать до груп: "дорога", "транспортний засіб" та "людина як учасник дорожнього руху". Існують певні принципи й інструменти для зниження факторів ризику, що викликають дорожню аварійність. Вони різняться в залежності від груп факторів. Основою безпеки на дорозі повинно стати розуміння всіма учасниками дорожнього руху тріади "ЛЮДИНА-ДОРОГА-ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ". Особливо це актуально тоді, коли середовище існування людини перенасичене ризиком та небезпеками дорожньо-транспортних пригод. Тому постає нагальна потреба навчання людей ще із шкільного віку не тільки Правилам дорожнього руху, а перш за все формування в них культури поведінки на дорозі.Усвідомлення власного місця у системі відносин "ЛЮДИНА-ДОРОГА-ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ" сприяє формуванню особистого ставлення до себе як учасника дорожнього руху, до власної безпеки та безпеки інших.

Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою:

ü  дорожніх знаків,

ü  дорожньої розмітки (вертикальної і горизонтальної),

ü  дорожнього обладнання (огорожі, тумби, стовпці, дзеркала тощо),

ü  світлофорів,

ü  регулювальника.

 Дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою і можуть бути постійними і тимчасовими (на жовтому тлі), зі змінною інформацією (таблички). Вони розміщуються так, щоб їх було видно усім учасникам дорожнього руху (на відстані не менше 100 м. по напрямку руху) в різну пору доби, за різних умов видимості. Регулювальник - це працівник поліції, військової інспекції безпе­ки дорожнього руху, дорожньо-експлуатаційної служби, черговий на залізничному переїзді, поромній переправі. Виступаючи в ролі регулювальників, вони повинні бути у форменому одязі, мати жезл, а також свисток. Регулювання дорожнього руху регулювальниками, як правило, застосовується лише як тимчасовий захід при несправності світло­форів, у місцях, де короткочасно утворюються інтенсивні потоки транспортних засобів чи пішоходів, або при проведенні спеціальних заходів. Сигнали регулювальника мають перевагу над сигналами світлофорів і вимогами дорожніх знаків, є обов’язковими для виконання. Сигнали світлофорів, крім жовтого мигаючого, мають переваги перед дорожніми знаками пріоритету. Водії і пішоходи повинні виконувати додаткові вимоги регулювальника, навіть якщо вони протирічать сигналам світлофорів.                                                                                                                                                 Дорожні знаки — це засоби організації дорожнього руху, які є стандартизованими графічними малюнками, що передають певні повідомлення учасникам дорожнього руху.                        Дорожні знаки можна розділити на:

попереджувальні знаки, які інформують водіїв про наближення до небезпечної ділянки дороги й характер небезпеки. Під час руху по цій ділянці необхідно вжити заходів для безпечного проїзду;

знаки пріоритету, що встановлюють черговість проїзду перехресть, перехрещень проїзних частин або вузьких ділянок дороги;

заборонні знаки, що запроваджують або скасовують певні обмеження в русі;

наказові знаки, що показують обов'язкові напрямки руху або дозволяють деяким категоріям учасників рухатися по проїзній частині чи окремих її ділянках, а також запроваджують або скасовують деякі обмеження;

інформаційно - вказівні знаки, що запроваджують або скасовують певний режим руху, а також інформують учасників дорожнього руху про розташування населених пунктів, різних об'єктів, територій, де діють спеціальні правила;

знаки сервісу, що інформують учасників дорожнього руху про розташування об'єктів обслуговування.

Майже всі хлопці і деякі дівчата мріють про свій автомобіль та права водія,але для цього потрібно багато знати,перш за все ПДР,бути уважним на дорогах,щоб не потрапити в ДТП та не стати його причиною. У кожній країні багато роблять для того, щоб на дорогах було безпечно, бо рівень оснащення доріг, надійність транспорту й толерантна поведінка учасників руху — визначний показник досягнень кожної країни, культури, нації.

Немає коментарів:

Дописати коментар