Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

вівторок, 11 березня 2025 р.

7 клас 12.03.25 Урок №33

Тема: Власний навчальний потенціал і ресурси для розвитку та навчального прогресу.   Домашнє завдання: Опрацювати інформацію в §13 (ст.140-141), письмово відповісти на запитання додатку «Проблеми мого навчання та їх вирішення».

Добрий день. Сьогодні подовжуємо вивчати 3 розділ «Добробут», працюємо з наступної теми в підручнику в §13 (ст.140-141).

План роботи під час уроку:
1.       Прошу на початку уроку записати в зошитах дату та тему уроку.
2.       Переглядаєте відеоурок з теми уроку.
3.       Читаєте матеріал підручника (ст.140-141).
4.       Доповните в зошитах таблицю на ст.140 «Знання та вміння для життя».
5.      Усно відповідаєте на запитання «Чим відрізняється активне навчання від пасивного»? (до ст.141)
6.       Руханка.
7.       Виконайте інтерактивну вправу за QR-кодом (ст.141).
8.       Переглядаєте пізнавальне відео та мультфільм щодо ресурсів.
9.      
Для виконання домашнього завдання розгляньте діаграму на ст.140  про успішність в навчанні, а відповідайте на запитання про причини свої учбових труднощей та як їх виправляти (додаток).

              Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь!                                                                                          Українська народна приказка

   Якщо раніше люди протягом усього життя користувалися знаннями, здобутими в середній та вищій школі, то у XXI столітті цього замало, адже розвиток технологій відбувається надшвидкими темпами. Кажуть, що здобуті в університеті знання можуть наполовину втратити свою актуальність уже за два роки після отримання диплома. Якщо людина припинить учитися, її фаховий рівень швидко знизиться. Необхідність навчатися протягом життя стосується всіх професій, але передусім тих, що пов’язані з високими технологіями — комп’ютерами, засобами зв’язку, біотехнологіями. Уже нині цінуються не так засвоєні знання, як уміння опрацьовувати значні обсяги інформації, знання іноземних мов і комп’ютерних технологій. Актуальним стає вміння критично мислити, що допомагає орієнтуватися в океані інформації, відрізняти факти від міфів і рекламних повідомлень. Надзвичайної ваги набуває креативність — здатність мислити творчо і нестандартно, знаходити оригінальні рішення, продукувати свіжі ідеї.         Та найважливішим є вміння вчитися самостійно, без зайвого напруження, отримуючи задоволення від навчання. Для самостійного навчання важливо розуміти, як працює наш мозок, вчитися активно, удосконалювати свій стиль навчання, раціонально планувати час і володіти прийомами, що допомагають краще засвоювати інформацію. Для самостійного домашнього навчання надзвичайно важливо знати свої сильні сторони й стиль навчання, аби ти міг/могла скористатися цим. Для того щоб ефективно навчатися, тобі необхідно визначити власний стиль навчання. Загалом твій навчальний стиль — це поєднання різних чинників, а зокрема:

  • як ти найлегше сприймаєш інформацію — візуально, на слух, через кінестетичні чи тактильні відчуття;
  • як тобі найлегше вчитися — коли читаєш, слухаєш, рухаєшся чи торкаєшся. Розвинуті відчуття смаку й нюху надзвичайно важливі для багатьох навчальних стилів;
  • як ти впорядковуєш та обробляєш інформацію (яка півкуля мозку в тебе домінує: права чи ліва);
  • які умови потрібні тобі для засвоєння та зберігання інформації — емоційні, соціальні, фізичні тощо;
  • як ти відтворюєш інформацію.

  На результат навчання так само впливають час приймання їжі, рівень енергії, який змінюється відповідно до пори доби, потреба рухатися. Спробуй, скажімо, вчитися тоді, коли ти голодний/голодна. Принаймні для більшості з нас це дуже важко. Існують і ті, хто під час навчання люблять що-небудь їсти. Деякі люди — «жайворонки», які працюють зранку. Інші — нічні «сови». Оптимально, коли шкільні уроки збігаються в часі з твоєю індивідуальною активністю.  Великий вплив на якість навчання має мотивація, яка буває позитивною (відповідальність, потреба у самовираженні, бажання зміцнити свою репутацію хорошого учня/учениці), негативною (навчання для того, щоб уникнути покарання вчителем або батьками), зовнішньою (почуття обов’язку перед суспільством або родиною, почуття громадянської відповідальності) або внутрішньою (особисті інтереси, переконання; певні особисті мрії, ідеали; радість пізнання, задоволення).                                                                                                                         Ефективному навчанню сприяють здібності — це сукупність індивідуальних властивостей кожної людини, які необхідні для успішного виконання певних видів діяльності.                              Здібності до навчання потребують розвитку.  Вони виявляються тільки за умови прояву наполегливості й інтересу до справи, якою людина займається.                                                          Знання своїх талантів допомагають у процесі пошуку себе і реалізації свого покликання, вони дають орієнтири, куди необхідно рухатися. Перебіг, результативність та ефективність твого навчання значною мірою залежать від засобів навчання, які спонукають тебе до навчання, роблять його доступнішим, забезпечують найбільш точну інформацію про явище, котре ти вивчаєш, а також сприяють інтенсифікації самостійної роботи, дають змогу здійснювати її в індивідуальному темпі.                                                                                                                   Засоби навчання - це ідеальний або матеріальний об’єкт, який використовують для засвоєння знань, формування досвіду пізнавальної та практичної  діяльності. Ідеальними засобами є засвоєні раніше знання та вміння, а матеріальними — фізичні об’єкти, що їх застосовують для деталізації. Інтерактивні дошки, комп’ютери та інформаційні технології — це зручні інструменти, які при розумному використанні здатні привнести в твої заняття елементи новизни, підвищити твій інтерес до набуття знань.  Проте оволодіння знаннями і вміннями з будь-якого навчального предмета неможливе без самостійної роботи з книжкою (підручником, задачником, довідником, словником, науково-популярною літературою).                                                       Життя сповнене несподіванок, і не завжди приємних. Труднощі та невдачі є невід’ємною частиною нашого шляху, і тим, що допомагає нам зростати та вдосконалюватись як особистості. Чому одні люди можуть досягати успіху, попри численні перешкоди, у той час як інші здаються? Секрет полягає у важливих якостях, які допомагають долати труднощі та перетворювати невдачі на рушійну силу розвитку – витривалість, стійкість, самодисципліна, позитивне мислення, гнучкість.                                                                                                                                               Наявність вищезазначених якостей значно підвищує внутрішні та зовнішні ресурси розвитку особистості. Внутрішні ресурси — це емоційна стійкість, гнучкість і мотивація. Зовнішні ж ресурси стосуються підтримки навколишніх, доступу до необхідних знань і матеріальних ресурсів. Розвиток витривалості, стійкості, самодисципліни, позитивного мислення та гнучкості — це основа для постійного навчання та вдосконалення. Вони допомагають нам зустрічатися із життєвими викликами, виходити із життєвих негараздів загартованими та наповненими новими здобутками. Зрештою, труднощі та невдачі — це життєві випробування, які допомагають нам знаходити в собі нові сили та відкривати здібності. Важливо розвивати в собі ті якості, які допоможуть подолати перепони й перетворити невдачі на ресурс для особистісного зростання. Лише в такому разі ми можемо стати сильнішими, мудрішими й успішнішими в будь-яких починаннях.

Додаткова інфрмація до уроку використана з сайтів:

https://uahistory.co/pidruchniki/fyka-health-safety-and-welfare-integrated-course-7-class-2024/18.php

https://svitdovkola.org/metodic/zbd7/module4/22


Немає коментарів:

Дописати коментар