Тема: Ефективні навчальні засоби. Проведення дослідження для створення сприятливих умов навчання. Відпрацювання вправ для розвитку навичок ефективного навчання. Домашнє завдання: Опрацювати інформацію в §13 (ст.142-143), знайдіть в Інтернеті, запишіть та виконайте вправи для розвитку мислення, уваги, пам’яті, уяви (по 1-2 вправи).
Хтось народжений бути митцем, хтось – фінансовим генієм, а хтось – майбутнім олімпійцем. Та більшість людей можуть почуватися щасливими, лише виконавши особливе призначення. Кожна людина має певні фізичні й психічні здібності. Здібності – це особливості людини, які є необхідною умовою для успіху. Існують різні види здібностей, є і такі які вчені називають інтелектуальними. Інтелект — це здатність людини думати, мислити, тобто її розум, здатність до пізнання. Кожна людина має певні інтелектуальні здібності, тому вона вміє вчитися. Особливістю інтелекту є те, що він здатний розвиватися. Для розвитку інтелекту необхідні увага й пам’ять. Будь-яка діяльність людини потребує зосередженості та цілеспрямованості. Тому кожному з вас важливо розвивати увагу. Коли ви уважні на уроці під час пояснення вчителя, то найкраще запам’ятовуєте навчальний матеріал, можете активно мислити. Щодня ви дізнаєтеся багато нового, ваші знання збагачуються, тренується пам’ять. Без знань неможливо плідно працювати й успішно навчатися. Щоб ефективно вчитися, стати успішним у житті, треба вміти раціонально планувати час і володіти прийомами якісного засвоєння інформації. Досвід застосування різних засобів планування показав, що справа не тільки в конкретних пристроях для планування (перекидні календарі, щоденники, органайзери, електронні записні книжки і т. д.), а в системі планування, яку застосовує людина. Плануванням рекомендовано починати день або ж ним його закінчувати. У міру того, як складається план, людина більш активно включається в процес його виконання. «Той, хто щоранку планує справи дня і послідовно виконує цей план, бачить, що планування прокладає йому шлях у лабіринті дуже насиченого життя. Впорядкування свого часу подібно променю світла, який проноситься через усі справи людини. Але там, де немає плану, де контроль часу відданий на поталу випадковостей, незабаром починає царювати хаос», — писав Віктор Гюго. Подумавши, що необхідно зробити, легко переходити до втілення плану в реальність. У разі точного визначення пріоритетів залишається менше вірогідності відволікання під час їх здійснення.
Для успішного тренування пам'яті й запам'ятовування
потрібно:
■ мати
основні знання, необхідні для розуміння інформації;
■ усвідомлювати свою мету;
■
виявляти максимальну зацікавленість в інформації, бажання її запам'ятати;
■
створювати або обирати сприятливі умови для роботи;
■ мати гарний настрій і зосереджувати увагу
на потрібній інформації;
■
регулярно тренувати свою пам'ять.
Ефективні
техніки запам’ятовування. Організація запам’ятовування.
1. Будь
уважним до всього — яка інформація, якими буквами (курсив тощо) написана, яке
графічне оформлення...
2. Перевіряй
засвоєння нової інформації.
3. Від
загального до конкретного — спочатку прочитай зміст книжки, погортай її,
прочитай перші абзаци розділів, проглянь графічний зміст.
4. Учися
цілості, а не частин, навіть якщо з книжки чи розділу тебе цікавить лише якась
частина.
5. Створюй
асоціації та поєднання зі знаним матеріалом.
Ангажуй
своє тіло
1. Вчися
в русі — ходи з книжкою по кімнаті, читай голосно, рецитуй.
2. Перед
навчанням виконай вправи на розслаблення.
3. Створюй
образи — діаграми, ментальні карти — недомінуючою рукою.
4. Повторюй
і рецитуй.
5. Записуй
— конспектуй своїми словами прочитане.
Використовуй
властивості мозку
1. Створи
образ себе самого з чудовою пам’яттю — віра в себе релаксує мозок і зміцнює
розумовий процес.
2. Розвивай
у собі прагнення запам’ятати.
3. Учися
зі зрозумінням вивченого.
4. Будь
творчим — уявляй, додавай відчуття.
5. Під
час перерви переглядай вивчене — з короткотривалої пам’яті пересунеш матеріал
до довготривалої.
Ефективне
читання. Читати швидше.
1. Читай,
пересуваючи пальцем під читаним рядком. Уникатимеш повернення назад і
перечитування прочитаного.
2. Швидкість
читання допасовуй до виду літератури.
3. Читай
відразу кілька слів одночасно.
Читати
з кращим зрозумінням
1. Читай
швидше, це збільшить зосередження і, тим самим, розуміння прочитаного.
2. Читай
активно, став питання, записуй свої зауваження.
3. Читай,
щоб зрозуміти, а не запам’ятати.
4. Починай
читати із сильною мотивацією.
5. Організуй
читання. Мозок краще сприймає і запам’ятовує інформацію, посортовану блоками.
6. Користуйся
іншими органами чуття.
7. Роби
замітки під час читання і після.
Немає коментарів:
Дописати коментар