Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

середа, 8 жовтня 2025 р.

9 клас 09.10.25 Урок № 6

Тема: Дотримання здорового способу життя. Сучасне уявлення про здоров’я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я.                                                      Пр.р. № 7«Аналіз свого способу життя та особистих цілей».                                              Домашне завдання: Опрацювати інформацію в підручнику в параграфах 1,3 (ст.5-21). Написати міні-есе на тему «Мій спосіб життя та особисті цілі».

Здоров’я — це стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, а не ільки відсутність хвороб чи фізичних дефектів.

Всесвітня організація охорони здоров’я

   Добрий день. Записуємо дату та тему уроку, оформлюємо конспект уроку. Читаємо підручник на ст.5-21 (параграф 1,3). Усно відповідаємо на питання в кінці параграфів. Переглядаємо відео.

Притча «Насіння та плоди»

Одному юнакові наснилося, що він увійшов до великої крамниці. За прилавком стояв ангел.

-Що ви продаєте? – спитав юнак.

-Все, що бажаєте, - чемно відповів ангел.

Юнак почав перераховувати:

- Я хотів би покласти край усім війнам, хотів би справедливості для скривджених, терпимості та щедрості до чужинців, любові в родинах, праці для безробітних…і…

Ангел перервав його:

- Вибачте, пане, ви мене не зрозуміли. Ми не продаємо плодів, а тільки насіння…

Як ви розумієте зміст цієї притчи?

  Люди завжди докладали чимало зусиль, щоб зберегти та зміцнити здоров’я, пов’язуючи з ним благополуччя, щастя й успіх.  У XXI столітті розуміння значення здоров’я суттє­во змінюється з урахуванням існуючих у світі загроз і викликів, зростаючих вимог до якості здоров’я, техноло­гічних та фінансових засобів його забезпечення. Здоров’я розуміють як невід’ємне право людини. Сучасна молодь зазнає інформаційного та культурного тиску, що не завжди є позитивним. Рекламні кампанії тютюнових та алко­гольних виробів, демонстрація фільмів про насильство — несприятливо впливають на формування світогляду підлітків та юнацтва. Слід завжди пам’ятати, що здоров’я є однією з найважли­віших життєвих цінностей не тільки окремої людини, а й народу, держави. Проте ні держава, ні заклади охорони здоров’я не змо­жуть допомогти, якщо людина сама не налаштована бути здорового. Здоров’я є явищем  людського життя, його необхідною й основною характеристикою. Здоров’я    посідає найвищу позицію в ієрархії людських потреб та цінностей, воно дозволяє повністю реалізувати себе, свої інтелектуальні, моральні й фізичні можливості. Культура здоров’я поєднує в собі досягнення людства в різних сферах життя  в освіті,вихованні,побуті,науці,мистецтві,літературі.Вона є складовою загальної культури. Як і будь-яку іншу культуру, культуру здоров’я треба формувати. Здоров’я дозволяє людині успішно здійснювати біологічні й соціальні функції, воно формується в процесі фізіологічного, психологічного, соціального й      духовного розвитку людини. Інакше кажучи, у людини є можливість бути здоровою, але реалізація цієї можливості вимагає певних знань і зусиль з її боку. Здоров’я генетично запрограмоване. Проте реалізація цієї програми залежить від конкретних біологічних та соціальних чинників, під впливом яких буде жити й розвиватися людина. У цьому сенсі здоров’я можна розглядати як процес. Це процес збереження й розвитку психічних, фізичних, моральних якостей, оптимальної працездатності й соціа льної активності. З іншого боку, здоров’я — це стан людського організму, що визначає його         адаптаційні (пристосувальні) можливості в умовах біологічного й соціального середовища, що постійно змінюється. Здоров’я заведено поділяти на певні складові. Фізична складова визначає рівень росту й розвитку органів та систем організму. Психічна й духовна складові       визначають стан психічної, моральної та духовної сфер. Соціальна складова визначає здатність людини як особистості вільно й свідомо обирати ту чи іншу соціальну роль, усвідомлювати можливі наслідки своїх дій, брати на себе відповідальність за їх результат. Усі ці складові є єдиним цілим і визначають   основні характеристики людини. Ознакою фізичного здоров’я є успішна робота фізіологічних систем організму людини  опорно-рухової, кровоносної, травної, нервової, видільної та інших. Коли людина фізично здорова, то її тіло має красивий вигляд, а всі системи успішно виконують свою роботу. Ознакою соціального здоров’я є успішний розвиток особистості, її вміння     правильно й відповідально визначати своє місце серед інших людей. Ознаками психічного й духовного здоров’я є нормальне функціонування  процесів мислення, пам’яті, уяви,   уваги, здатність адекватно оцінювати й сприймати свої почуття та відчуття, свідомо управляти       своїм емоційним станом, розвивати свій інтелект, мати певні моральні ідеали й життєві цінності. Саме духовна складова здоров’я дозволяє нам усвідомити те, що здоров’я людини включає кілька складових і допомагає їх об’єднати. Духовний розвиток людини визначає також мету її існування, ідеали й життєві цінності. Духовно розвинена особистість не тільки знає загальнолюдські принципи морально-етичного плану, але й намагається жити згідно з ними. Така   поведінка свідчить про те, що  людина духовно здорова. Отже, у сучасному розумінні здоров’я визначають дуже різні складові. Вони взаємопов’язані, й кожна з них робить свій внесок у здоров’я людини. Основою здорового способу життя є принципи й правила поведінки, за якими   живе людина. Розрізняють біологічні й соціальні принципи. Біологічні принципи полягають у тому, що спосіб життя має відповідати вікові, бути забезпеченим енергетично, зміцнювальним, ритмічним, помірним. Соціальні принципи полягають    у тому, що спосіб життя має бути естетичним, моральним, вольовим, самоконтрольованим. Здоров’я людини потрібно розуміти як   сукупність її можливостей.Завдаючи                                    шкоди своєму здоров’ю, ми відмовляємося від певних життєвих перспектив.

Практичне завдання: письмово відповісти на запитання анкети на ст.155 в підручнику (додаток 1) стосовно свого здоровя та написати свій результат.





Немає коментарів:

Дописати коментар