Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

вівторок, 14 жовтня 2025 р.

8 клас 15.10.25 Урок №7

Тема: Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху. Сучасні транспортні засоби та безпека.                                                                                                                      Домашне завдання: Прочитати інформацію в §4 (ст.28-48), знайти відповіді на запитання разом з експерткою управління патрульної поліції, виконати інтерактивні вправи до параграфу 4.

  Кожного разу, виходячи з дому у своїх справах, ви стаєте учасником дорожнього руху. Ваше здоров'я та життя значною мірою залежать від власної поведінки на дорозі й поведінки інших учасників дорожнього руху, зокрема інших пішоходів, водіїв, велосипедистів і пасажирів. Учасники дорожнього руху — особи, які беруть участь у дорожньому русі як пішоходи, водії, пасажири, погоничі тварин. Організація дорожнього руху — це створення умов за допомогою інженерно-технічних і організаційних заходів для досить швидкого, безпечного та зручного руху транспортних засобів і пішоходів.

Дорожній рух – це одна з гострих соціальних проблем сучасності. Кількість зареєстрованих у світі ДТП у середньому зростає на 5% щороку. Правила дорожнього руху — перелік правил, що регулюють обов’язки водіїв транспортних засобів і пішоходів, а також технічні вимоги щодо транспортних засобів для забезпечення безпеки дорожнього руху. Відповідно до Закону України «Про дорожній рух», установлюють єдиним порядок дорожнього руху на всій території України. Інші нормативні акти, що стосуються особливостей дорожнього руху (перевезення спеціальних вантажів, експлуатація транспортних засобів окремих видів, рух на накритій території тощо), повинні ґрунтуватися на вимогах цих Правил. В Україні установлено правоохоронній рух транспортних засобів. Учасники дорожнього руху зобов’язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інвй учасники виконують ці Правила. Події, пішоходи та пасажири зобов'язані бути особливо уважними до таких категорій учасників дорожнього руху, як діти, люди похилого віку та люди з особливими потребами. Особи, які порушують Правила дорожнього руху, несуть відповідальність згідно із законодавством. Одним із видів надзвичайних ситуацій є аварії. Найчастіше цей термін ми асоціюємо з дорожньо-транспортними пригодами (ДТП), тобто з транспортними аваріями. Транспортні засоби дають змогу нам швидко і з комфортом пересуватися, але щороку в результаті ДТП гинуть мільйони людей у світі.

Дорожньо-транспортна пригода (ДТП) - це подія, пов'язана з рухом транспорту, у результаті якої завдано матеріальних збитків, загинули або дістали поранення люди. Безпека стан захищеності життєво-важливих інтересів особистості, суспільства, організації, підприємства від потенційно й реально існуючих загроз або відсутність таких загроз. Майже всі хлопці і деякі дівчата мріють про свій автомобіль та права водія,але для цього потрібно багато знати,перш за все ПДР,бути уважним на дорогах,щоб не потрапити в ДТП та не стати його причиною. учасників дорожнього руху. Україна входить до групи країн найвищого ризику для пішоходів. Не секрет, що порівняно із країнами Європи, в Україні незадовільний стан безпеки руху, високий рівень смертності через аварії та дорожньо-транспортний травматизм, низька транспортна дисципліна учасників дорожнього руху. 

Інформаційні матеріали

ü  На дорогах України майже кожні 2 години гине людина.

ü  В середньому за добу в ДТП гинуть 14 і отримують травми понад 100 осіб.

ü  Кожні 16 хвилин у країні відбувається дорожньо-транспортна пригода (ДТП).

ü  Лише за минулий рік їх сталося майже 50 тисяч, загинули понад 7,5 тисяч людей - пішоходів, водіїв та пасажирів. Це удвічі більше, ніж при навмисних убивствах.

ü  Також зростає кількість травмованих людей у дорожніх аваріях - щороку понад 60 тисяч українців отримують травми різного ступеня тяжкості.

ü  Кожні два роки в Україні у дорожніх транспортних пригодах 
гине українських громадян більше, ніж за всю афганську війну загинуло громадян усього СРСР.

ü  Порівняно із країнами Європи, в Україні незадовільний стан 
безпеки руху, високий рівень смертності через аварії та дорожньо-транспортний травматизм, низька транспортна дисципліна учасників дорожнього руху.

ü  Україна входить до групи країн найвищого ризику для пішоходів.

 Щодня, виходячи з будинку, ми навіть не здогадуємося, наскільки в Україні небезпечно ходити пішки. Близько половини потерпілих на дорогах у ДТП - це саме пішоходи. Для порівняння: у Європі  на 100 потерпілих у ДДП від 4 до 10 пішоходів. , в США - тільки 2.                                 Ми випереджаємо розвинуті країни як за числом подій, так і за серйозністю їхніх наслідків.  Слід розуміти, что організація дорожнього руху - це створення умов за допомогою інженерно-технічних засобів і організаційніх заходів для  достатньо швидкого, безпечного та зручного руху транспортних засобів і пішоходів. Сюди входить: планування перехресть і доріг, спорудження острівців безпеки, обладнання зупинок громадського транспорту, установка дорожніх знаків, світлофорів, розробка графіків руху громадського транспорту, різні обмеження в русі тощо.  Одним із перших засобів організації дорожнього руху було обме­ження швидкості транспортних засобів та розділення проїзної части­ни на дві смуги для відокремлення зустрічних потоків. В Україні, як і в більшості країн світу, прийнято правосторонній рух, для якого при­стосовані облаштування доріг і конструкція автомобілів. Безпека пішоходів, водіїв та пасажирів залежить від знання і дотримання ними Правил дорожнього руху, які встановлюють та регулюють взаємостосунки та взаємозалежності між трьома складниками дорожнього середовища – людиною, транспортним засобом і дорогою. Майже всі фактори ризику, що викликають дорожню аварійність, можна об'єднати у три основні групи: "дорога", "транспортний засіб" та "людина як учасник дорожнього руху". Дорожнє середовище стає безпечним, якщо стає можливим уникнути всіх факторів ризику дорожньої аварійності, що належать до груп: "дорога", "транспортний засіб" та "людина як учасник дорожнього руху". Існують певні принципи й інструменти для зниження факторів ризику, що викликають дорожню аварійність.  Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів, а також регулювальниками. Дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою і можуть бути постійними і тимчасовими (на жовтому тлі), зі змінною інформацією (таблички). Вони розміщуються так, щоб їх було видно усім учасникам дорожнього руху (на відстані не менше 100 м. по напрямку руху) в різну пору доби, за різних умов видимості. Регулювальник - це працівник поліції, військової інспекції безпе­ки дорожнього руху, дорожньо-експлуатаційної служби, черговий на залізничному переїзді, поромній переправі. Виступаючи в ролі регулювальників, вони повинні бути у форменому одязі, мати жезл, а також свисток. Регулювання дорожнього руху регулювальниками, як правило, застосовується лише як тимчасовий захід при несправності світло­форів, у місцях, де короткочасно утворюються інтенсивні потоки транспортних засобів чи пішоходів, або при проведенні спеціальних заходів. Сигнали регулювальника мають перевагу над сигналами світлофорів і вимогами дорожніх знаків, є обов’язковими для виконання. Сигнали світлофорів, крім жовтого мигаючого, мають переваги перед дорожніми знаками пріоритету. Водії і пішоходи повинні виконувати додаткові вимоги регулювальника, навіть якщо вони протирічать сигналам світлофорів, вимогам дорожніх знаків і розмітки. Пріоритет у дорожньому русі — право на першочерговий рух щодо інших учасників руху — дається, наприклад, маршрутним транспортним засобам для того, щоб не зменшувати швидкості їхнього пересування на маршруті. У дорожньому русі при перехрещенні (злитті) траєкторій руху транспортних засобів, пішоходів та інших учасників руху виникає пи­тання: хто має право на рух першим? Щоб уникнути можливих кон­фліктів, у Правилах спеціально обумовлюється порядок черговості руху учасників дорожнього руху.Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Майже всі фактори ризику, що викликають дорожню аварійність, можна об'єднати в три основні групи: «дорога», «транспортний засіб» і «людина як учасник дорожнього руху». Як можна уникнути всіх факторів ризику дорожньої аварійності? Основою безпеки на дорозі повинно стати розуміння всіма учасниками дорожнього  руху тріади "ЛЮДИНА-ДОРОГА-ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ". Особливо це актуально тоді, коли середовище існування людини перенасичене ризиком та небезпеками дорожньо-транспортних пригод. Тому постає нагальна потреба навчання людей ще із шкільного віку не тільки Правилам дорожнього руху, а перш за все формування в них культури поведінки на дорозі.Усвідомлення власного місця у системі відносин "ЛЮДИНА-ДОРОГА-ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ" сприяє формуванню особистого ставлення до себе як учасника дорожнього руху, до власної безпеки та безпеки інших.  

Немає коментарів:

Дописати коментар