Тема: Безпека життєдіяльності. Навички безпечної поведінки відповідно до суспільних та особистих цінностей. Види ризиків. Домашнє завдання: Читати §2 (ст.16-21). Письмово виконати завд.3 на ст.22.
Відомий датський філософ Сьорен К'єркегор
(1813—1855) якось казав: «Безпечного часу немає». Людина
живе в дуже складному світі. На жаль, цей світ приховує в собі небезпеки для
життя й здоров’я людини. Тривалий час люди ставилися до небезпек, як до чогось
неминучого, але потім почали розуміти, що багатьох із них можна уникнути.
Сьогодні наголошують на тому, що існує потреба переходу до безпечного
суспільства з безпечною системою стосунків. Потреба в
безпеці є однією з базових людських потреб. Тому не дивно, що небезпечні
ситуації викликають тривогу, страх, відчай. Вони бентежать, дратують,
позбавляють сну та апетиту. Відчуття безпеки, навпаки, дуже приємне. Воно
супроводжується задоволенням, спокоєм, розслабленням. Кожна сучасна людина має
постійно дбати про свою безпеку, а для цього повинна володіти багатьма
навичками та культурою безпечної життєдіяльності.
Безпека — це стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства й держави від внутрішніх і зовнішніх загроз.
Безпека життєдіяльності — це наука про комфортну й безпечну взаємодію людини з техносферою.
Безпека життєдіяльності будується на відповідних принципах і методах.
Принцип — це ідея, основне положення, а метод є способом досягнення мети.
Існує
основна ідея
— зробити життя максимально безпечним.
Чи можете ви навести приклади того, як люди роблять життя безпечним?
Безпека — це стан захищеності життєво важливих інтересів особистості, суспільства й держави від внутрішніх і зовнішніх загроз.
Безпека життєдіяльності — це наука про комфортну й безпечну взаємодію людини з техносферою.
Безпека життєдіяльності будується на відповідних принципах і методах.
Принцип — це ідея, основне положення, а метод є способом досягнення мети.
Чи можете ви навести приклади того, як люди роблять життя безпечним?
Які правила
безпечної поведінки ви знаєте?
Які засоби
безпеки ви знаєте?
Безпека може бути різною: фізична безпека; екологічна безпека; безпека в надзвичайних ситуаціях; соціальна безпека (до неї належать морально-психологічна безпека, правова безпека).
Кожна людина повинна освоювати культуру безпечної життєдіяльності.
В її основі лежать такі головні принципи:
■ врахування не тільки своїх власних життєво важливих інтересів, а й інтересів інших людей, суспільства і держави;
■ взаємна відповідальність окремих людей, колективів, суспільства і держави щодо забезпечення безпечної життєдіяльності.
Попри всі наукові й технічні досягнення людства люди, як і раніше, залежать від природних явищ і не завжди можуть упоратися з природною стихією. Крім природних небезпек, існують ще техногенні.
Людина створила техносферу й використовує її для задоволення власних потреб. Але в деяких ситуаціях техносфера може стати небезпечною для людей. До техногенних небезпек належать транспортні аварії, пожежі, вибухи, аварії з викидом хімічно небезпечних речовин, радіоактивних речовин, раптовий обвал будинків і споруд тощо.
Крім природних і техногенних небезпек, є ще соціальні. До них належить війна, тероризм, злочинність, наркоманія, алкоголізм, тютюнокуріння.
Деякі люди
мають схильність до нерозумних ризиків —курять, вживають алкоголь, наркотики,
агресивно поводяться або вчиняють протиправні дії. Таку поведінку називають
невиправдано ризикованою. Зазвичай певні види ризикованої поведінки тягнуть за
собою інші. Тому кажуть, що тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотиків, насилля
та інші безвідповідальні вчинки «ходять поруч». Більшість кримінальних
злочинів, ДТП, утоплень, нещасних випадків у побуті й на виробництві пов язані
з невиправдано ризикованою поведінкою.
Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях:
- Загроза вибуху, мінна небезпека
- Загроза потрапляння під обстріли
- Загроза насилля з боку агресора
- Загроза радіоактивного зараження
- Загроза отруєння небезпечними хімічними речовинами
У будь-якій складній ситуації в житті не втрачайте надії, самовладання і боріться до кінця.
Безпека може бути різною: фізична безпека; екологічна безпека; безпека в надзвичайних ситуаціях; соціальна безпека (до неї належать морально-психологічна безпека, правова безпека).
Кожна людина повинна освоювати культуру безпечної життєдіяльності.
В її основі лежать такі головні принципи:
■ врахування не тільки своїх власних життєво важливих інтересів, а й інтересів інших людей, суспільства і держави;
■ взаємна відповідальність окремих людей, колективів, суспільства і держави щодо забезпечення безпечної життєдіяльності.
Попри всі наукові й технічні досягнення людства люди, як і раніше, залежать від природних явищ і не завжди можуть упоратися з природною стихією. Крім природних небезпек, існують ще техногенні.
Людина створила техносферу й використовує її для задоволення власних потреб. Але в деяких ситуаціях техносфера може стати небезпечною для людей. До техногенних небезпек належать транспортні аварії, пожежі, вибухи, аварії з викидом хімічно небезпечних речовин, радіоактивних речовин, раптовий обвал будинків і споруд тощо.
Крім природних і техногенних небезпек, є ще соціальні. До них належить війна, тероризм, злочинність, наркоманія, алкоголізм, тютюнокуріння.
Ризики
є частиною нашого життя. Іноді треба і навіть корисно ризикувати. Це допомагає
людині розвиватись як особистості.
Ризик— це можлива
небезпека. Ризики бувають виправдані та невиправдані. Іноді ризик є справою благородною.
Наприклад, відмовитися від небезпечної пропозиції, захистити того, з кого
насміхаються однокласники, навіть першим підійти, щоб познайомитися. Такі
ситуації потребують певної сміливості, а іноді й неабиякої відваги. Але
водночас саме за складних обставин людина набуває упевненості та розвивається
як особистість.
Назвіть ще приклади виправданого ризику. (Узяти участь у змаганнях, захистити слабшого,
рятувати чиєсь життя, загасити невелику пожежу тощо.)
Назвіть кілька прикладів невиправданого ризику (Залишати без нагляду малих дітей, запливати на
глибину, гратися з вибухонебезпечними речовинами, ходити по ламкій кризі,
перебігати дорогу перед автомобілями.)
Ризики в зоні бойових дій, на окупованих і звільнених територіях:
- Загроза вибуху, мінна небезпека
- Загроза потрапляння під обстріли
- Загроза насилля з боку агресора
- Загроза радіоактивного зараження
- Загроза отруєння небезпечними хімічними речовинами
Притча
Одного разу дві жаби впали в глечик зі
сметаною. Одна злякалась і подумала, що надії на порятунок немає, тому склала
лапи й загинула. А друга почала інтенсивно борсатися, аж поки збила масло. Тоді
вона відштовхнулася від нього і вистрибнула з глечика на волю.У будь-якій складній ситуації в житті не втрачайте надії, самовладання і боріться до кінця.
Немає коментарів:
Дописати коментар