Тема: Розробка портфоліо проєкту «Життя як проєкт»
Метод проектів виник у 20-ті роки минулого століття у США. Спершу його називали "методом проблем". Метод проектів орієнтований на самостійну діяльність учнів - індивідуальну, парну, групову, спрямовану на розв’язання конкретної проблеми з використанням різноманітних методів і способів навчання і знань з різних галузей науки. Використання проектних технологій є так званим «містком» між теорією і практикою в процесі навчання, виховання і розвитку особистості учня.
Види навчальних проектів
За метою і характером проектної діяльності |
Інформаційні Дослідницькі Творчі Пригодницькі та ігрові Практично-організаційні |
За складом учасників |
Індивідуальні колективні |
За характером партнерських взаємодій між учасниками |
кооперативні змагальні конкурсні |
За мірою реалізації між предметних зв’язків |
монопредметні міжпредметні позапредметні |
За характером координації проекту |
безпосередня прихована |
За тривалістю виконання |
короткі тривалі довготривалі |
Послідовність виконання проекту
№ |
Етапи роботи |
Зміст діяльності учнів |
1 |
Підготовка до
проектування. Визначення теми, мети й завдання проекту |
Обговорення предмета з учителем, пошук
необхідної додаткової інформації, визначення мети й завдань |
2 |
Планування |
1. Вироблення
плану дій: -
визначення джерел інформації; -
вибір способів збирання інформації; -
вибір методів аналізу інформації; -
вибір засобів презентації результатів; -
формування уявлень про бажані результати (форма звіту); -
встановлення критеріїв оцінки результату і процесу; -
планування процедур; -
розподіл завдань між членами проекту; 2. Планування
завдань |
3 |
Дослідження |
- Збирання інформації. - Вирішення проміжних завдань. - Спостереження за об’єктами. - Проведення експериментів. - Анкетування. - Робота з літературою. |
4 |
Результати |
1. Аналіз
інформації. 2. Формулювання
висновків. |
5 |
Оформлення звіту.
Підготовка до презентації |
1. Узагальнення та
класифікація зібраних матеріалів. 2. Виготовлення
ілюстративного матеріалу (фотографії, графіки, малюнки, схеми тощо). 3. Підготовка
презентаційних та інформативних матеріалів. 4. Складання
сценарію презентації. |
6 |
Презентація |
Показ результатів у формі усного звіту, звіту з
демонстрацією матеріалів, письмового звіту тощо. |
7 |
Оцінка проектної
діяльності та її результатів |
1. Колективне
обговорення. 2. Самооцінка
результатів і процесу дослідження за встановленими критеріями. |
8 |
Післяпроектні дії |
1.
Корекція. 2.
Використання проектних результатів. |
Обговорення проекту за запитаннями:
1. Чого Ви навчилися
під час проектних дій?
2.
Що Вам дала участь
у виконанні проекту?
3.
Які вміння та навички
здобули?
4.
Як працювали у
групах?
5. Що дала Вам групова робота? Що можна було б зробити краще, чому? Що вдалося найкраще, чому?
https://doslidnyky.com/node/753
https://doslidnyky.com/node/732
Немає коментарів:
Дописати коментар