Індивідуальне консультування, психокорекція, профорієнтація

середа, 28 вересня 2022 р.

Якщо дитина шульга

 

Якщо Ваша дитина лівша. Чи можна малювати лівою рукою?

Невже дійсно маленький упертюх частіше буває лівшею? І чому взагалі люди поділяються на ліворуких і праворуких? У чому їхня відмінність, у чому їхня подібність? І яке значення має для Вашого малюка, якщо він усе воліє робити лівою рукою?

А чи треба взагалі намагатися переучувати такого малюка? Чим відрізняється він від інших, звичайних, на нашу думку, дітей? Лише тільки тим, що в нього домінує права півкуля. Але адже дитина народжується з двома правими півкулями. І лише пізніше, у міру розвитку особистості малюка, одне з двох починає ”лівіти”.

Тому мозок дорослої людини складається з правої і лівої півкуль, кожна з яких – не дзеркальне відображення іншої, а необхідне її доповнення, і як в одній, так і в іншій півкулі зосереджені зовсім різні центри життєдіяльності людини. Наприклад, ліва – відповідає за мову й абстрактне мислення, права – за музичну і художню творчість, образне мислення. При домінуванні лівої півкулі переважають почуття щастя і насолоди, при домінуванні правої – страх і сум. Ці розходження можна продовжувати без меж, але головне, що навіть відносне домінування якої-небудь з півкуль обумовлює психологічні особливості людей. Поштовхами для перетворення одної з правих півкуль у ліву в дітей є початок оволодіння мовою і перше усвідомлення дитиною самої себе. Тому після кризи 3-х років і починають вимальовуватися розходження між „правшами” і „лівшами”, вірніше, „праворукими” і „ліворукими” дітьми. Як „праворукість”, так і „ліворукість” порозуміваються тим, що існує перехрест нервових шляхів, що простягнулися від кінцівок до півкуль мозку. Причому при домінуванні лівої півкулі ведучої, як правило, є права рука, при домінуванні правої півкулі – ліва. У третьої частини людей жодне з півкуль не домінує.

Дитина «правополушарний» – лівша – набагато відрізняється від своїх однолітків, і не тільки тривалою упертістю. Звичайно це особливо художньо обдаровані і дуже емоційні діти. Вони вже з трьох років набагато краще інших дітей малюють і ліплять із глини або пластиліну. Усі відзначають їх великі музичні здібності, для них не рідкий абсолютний слух. Але в цей же час їм властива затримка мови і погана вимови різних звуків.

Така дитина безпосередня, довірливий, легко попадає під вплив «хвилинних» почуттів і настроїв, плаксивий, примхливий і підданий люті і гнівові, наполегливий у здійсненні бажань. Йому на превелику силу даються читання і лист, оволодівання якими в ранньому віці виявляється зроблений непосильним, а в першому класі може бути каменем спотикання.

Але в цілому такі діти товариські і контактні. І якщо ми, з огляду на їхньої особливості, знайдемо правильні методи виховання, усі наші проблеми будуть розв'язні.

Як треба поводитися батькам з дитиною – лівшею

1. З огляду на підвищену емоційність і крайню вразливість такої дитини, бути дуже чуйним і доброзичливим з ним.

2.     Створити сприятливий клімат для нього в родині.

3.     Не воювати з ним через часту упертість, а витівки упертості постаратися завуалювати якою-небудь грою.

4.     Прийняти як належне особливість дитини і не намагатися перетворити його в «правшу», пояснюючи всім і йому, що «ліворуких» людей дуже багато і це теж різновид норми.

5.     Хвалити за самі найменші успіхи і заохочувати його художній або музичний дарунок, але не прагнути «приготувати» вундеркінда.

6.     Намагатися частіше робити маляті сюрпризи.

7.     Не висувати завищені вимоги до нього і не протиставляти його іншим, звичайним дітям.

8.     Ні в якому разі не навчати дитини до школи читанню, листові й іноземним мовам, тобто тому, де його чекають невдачі, що знижують рівень самооцінки малюка.

9.     Любити його таким, який він є.

10. Якщо після п'ятирічного віку Ви заметете в дитини незрозумілі Вам нав'язливі прагнення, побоювання або страхи, звернетеся негайно до фахівця.

11. Як не треба поводитися батькам з дитиною лівшею

12. Не намагатися сховати свої глузування з приводу того, що дитина відрізняється від багатьох, в основному всі роблячи за допомогою однієї лівої руки.

13. Зайвий раз підкреслювати все це при знайомих або сторонніх людях.

14. Робити все можливе, щоб переучити дитини, И карати, коли він не піддається навчанню.

15. Намагатися доводити його до сліз і викликати своїми методами виховання інші негативні емоції.

16. Бути в основному сухим і педантичним, спілкуючись з ним.

17. Прагнути довести його талант до досконалості, увесь час пред'являючи завищені вимоги до нього.

18. Учити до школи читанню, листові й іноземним мовам, лаючи, що в нього суцільні невдачі.

19. Створити таку обстановку для дитини у своїй родині, щоб його самооцінка зменшувалася з кожним днем, щоб він почував себе відкинутим і нікому не потрібним.

20. Запам'ятаєте, таке виховання звичайне є сприятливим ґрунтом для розвитку неврозу або симптомів заїкуватості в малюка.

                             ЧТО НУЖНО ЗНАТЬ О ЛЕВОРУКОСТИ РЕБЕНКА

Уважаемые папы и мамы!

·        Ваш ребенок нуждается во внимании, поддержке и терпении. Это и есть главное условие его победы в учебной деятельности, помните об этом!

·        Никогда не проявляйте негативного отношения к тому, что ваш ребенок-левша.

·        Не демонстрируйте леворукость своего ребенка с негативной пози­ции посторонним и незнакомым людям.

·        Не драматизируйте школьные неудачи своего ребенка, связанные с тем, что он — левша.

·        Преодолевайте школьные неудачи с помощью дополнительных, интересных занятий, которые помогут ребенку справиться с учеб­ными проблемами.

·        Откройте для своего ребенка мир лепки и рисования, вязания и плетения макраме.

·        Писать левой рукой непросто — поэтому помогите ребенку избе­гать перегрузки и переутомления.

·        Не раздражайтесь, если ребенок сделал что-то не так, лучше под­держите его и отметьте успехи.

·        Демонстрируйте положительные достижения леворуких людей.

·        Не пытайтесь что-то делать за ребенка, в таком случае вы только усугубляете его проблемы.

·        Закрепляйте достигнутые ребенком умения, постоянно их тренируя.

ПОМНИТЕ!

Леворукость ребенка — не патология, а один из вариантов нормы! У леворукого ребенка есть свои особенности в усвоении учебного материала, которые необходимо знать взрослым для того, чтобы помочь ему достичь успеха. Среди леворуких людей достаточно талантов и гениев. Возможно, ваш ребенок - один из них?!

·        Ребенок должен учиться писать прямо, не загораживая себе линию строки.

·        Нельзя требовать от леворукого ребенка безотрывного письма.

·        При письме и рисовании леворукого ребенка свет должен падать справа.

·        При выполнении домашнего задания по письму необходимо опре­делить вместе с ребенком траекторию движения руки. Это помо­жет ребенку определить, где начинать написание элемента буквы, куда вести и где закончить. Эту инструкцию ребенок должен еще самостоятельно повторить и только потом приступать к письму.

·        Полезно сделать для ребенка карточки с элементами написания каждой буквы и с самими буквами. Это позволит превратить обу­чение письму в увлекательную игру.

·        Важно помнить, что леворукие дети переживают адаптацию к шко­ле гораздо тяжелее, чем их праворукие сверстники. Они боятся на­смешек одноклассников, но еще больше - негативной оценки взрослыми их деятельности.

·        Родители должны терпеливо относиться к грязным тетрадям, ошиб­кам и каракулям своего ребенка, помня о том, что письмо дается ему гораздо труднее, чем другим детям.

·        Леворукому ребенку надо предлагать больше заданий на развитие двигательной активности руки, для развития группы мелких мышц.
Очень хорошее упражнение - вырезание букв крупного формата из газет. Ребенок быстрее запоминает буквы, видит их в зеркаль­ном изображении, запоминает их контуры.

·        Еще одно упражнение — лепка букв и цифр. Это тоже помогает ребенку быстрее усвоить технику письма.



Немає коментарів:

Дописати коментар